Paraméterek
Állítható sebesség
?
|
Igen |
Automata zárás
?
|
Igen |
Beépített vevőegység
?
|
Igen |
Elektromos fék | Nem |
Beépített enkóder | Igen |
Foteocella bemenet | Igen |
Fotocella bemenetek száma | 2 db |
Frekvencia | 433 MHz |
Gyalogos bejáró funkció
?
|
Igen |
Kertvilágítás kimenet
?
|
Igen |
Kódrendszer | AES128 / Ugrókód |
Lassítást beállítás
i
|
Igen |
Kijelző
?
|
Igen |
Mágneszár kimenet | Igen |
Feltanítható távirányítók száma | 64db |
Maximális tolóerő
i
|
600 N |
Maximum mozgásiút
i
|
20 m |
Maximum kapusúly | 400 kg |
Mechanikusfék
?
|
Nem |
Nyitás bemenet
i
|
Van |
Nyomaték érzékelés | Igen |
Öntanuló funkció | Igen |
Nyomógomb bemenet
i
|
Van |
Sebesség
?
|
30 cm/s |
Stop bemenet | Igen |
Szünetmentesíthető | Igen |
Társasház funkció
i
|
Igen |
Végállás
i
|
Opcionális |
Tápfeszültség
?
|
230 VAC |
Motor tápfeszültség | 24 VDC |
Munkahányad
i
|
70 % |
Maximális áramfelvétel
i
|
0.45 A |
Munkaidő hányada | S2 = 60 perc |
Életciklus | 80 000 ciklus (átlag) |
Óránkénti ciklus átlag | 40 ciklus (T=25°C) |
Üzemi hőmérséklet -20°C - +55°C NIO engedélyezésével | -35°C/+55°C |
Védelmi besorolás | IP44 |
Kiegészítők áram ellátása | 24 Vdc / 0.3A |
Energiatakarékosság | < 0.6 W |
Programozható kimenetek száma | 2 db |
Méretek | 260 mm x 195 mm x 300 mm |
Leírás
Megérkezett a Ditec új generációs lakossági tolókapu és úszókapu motorja a Ditec ION4B
A Ditec az új szabványoknak megfelelően fejlesztette tovább a már jól ismert ION motorjait, és ennek köszönhetően finomította és fejlesztette
e legkisebb motorját is.
Egyszerű alapbeállítások, öntanuló funkció
A Ditec motorok esetében az alapkonfigurációknak köszönhetően egyszerű telepítést tesz lehetővé a szakemberek számára.
A kapumotor alapbeállításai csak arra várnak, hogy a kapu működési útját és erőhatásait megtanulja, így a távirányítók feltanítását követően
a kaput már is automatikusan tudjuk nyitni és zárni.
Virtuális digitális enkóder
A Virtuális enkóder segítségével nincs szükség végálláskapcsolóra, a motor ütközéstől ütközésig megtanulja a mozgási utakat,
így mindig tudni fogja, hol kell lassítania és gyorsítania, illetve ha az útjában akadály található, mikor kell megállnia.
Digitális vezérlés a precíz beállításokhoz és a könnyű programozás érdekében
A Ditec LCU50 vezérlésnek köszönhetően a két szegmenses kijelző segítségével könnyedén
navigálhatunk a beállításokban, amellyel precízen tudjuk beállítani, finomhangolni a motort.
Áramszünet eseténi külső bovdenes kioldás
A Ditec ION4B kapumotorban alapesetben is megtalálható az áramszünet eseténi kuplungkioldás,
azonban a motorhoz csatlakoztatható a kapun kívüli bovdenes kioldó rendszer (ION ASR), aminek a segítségével olyan helyre is telepíthető,
ahol nincs másik bejárat, például kiskapu. Így nem tudjuk magunkat a házunkból kizárni egy esetleges áramszünet esetén, ha éppen nem bent, hanem kint tartózkodunk. (Ez a kiegészítők a motorhoz opcionálisan érhetőek el.)
Akkumulátorral bővíthető a folyamatos működés érdekében.
A Ditec évek óta biztosítja azt a lehetőséget, hogy motorjait szünetmentesíteni lehessen, így az esetleges áramszünet esetén is
nyitni és zárni lehet a kaput. Az akkumulátorral való nyitások száma mindig függ az áramszünet hosszától, és az akkumulátorok állapotától
ezért azt javasoljuk ezt a funkciót csak vésznyitás esetére használják.
Az ION4LS (előző verzió) akkumulátor csomagja az IONSBU nem kompatibilis az ION4B motorokkal.
Az ION4B motorok szünetmentesítése újfajta akkumulátor szettet igényel.
Biztonságos ugrókód AES128 bit
Az előző motorokhoz hasonlóan a Ditec ION4B kommunikációja során
használható az AES 128bites kódrendszer, így gyakorlatilag másolhatatlanná teszi a kapunyitó-távirányító kódrendszerét.
Ez abból a szempontból izgalmas, hogyha illetéktelenek birtokába jut a távirányítónk által leadott kód, akkor sem tudják visszafejteni.

Az AES 128bites kódolást az eredeti gyári Ditec ZEN távirányítókon szükséges átállítani. Nem működik kevert módban, tehát ha az új kódrendszerrel vannak feltanítva a távirányítók a régi kódrendszerű távirányítókat nem fogja megtanulni vagy nem fog működni.
Változtatható frekvencia tartomány
A Ditec ION4B kapumotor megkapta az új RCB100 vevőkártyát, amelyen már állítható a frekvenciatartomány 433 MHz-ről 868 MHz-re.
Így kiküszöbölhető a zsúfolt 433 MHz-en található eszközök interferálása. Ez a rádiós kapunyitás hatótávolságát optimalizálhatja, olyan esetekben,
amikor ez a jelenség tapasztalható az ingatlanon, hiszen a mai vezeték nélküli készülékek divatos hóbortjában ezek a készülékek zavarhatják egymás jelátvitelét.
A Ditec jelátvitele zavarszűrt, azonban némely esetben ez a jelenség előfordulhat.
A Ditec ION4B kapumotorszettek gyárilag alapesetben a 433 MHz-es Ditec ZEN2-es távirányítókkal van forgalomban.
A távirányítók frekvenciatartománya nem állítható.
Energiatakarékos
Az új Európai szabványoknak megfelelően a kapumotor készenléti áramfelvétele kevesebb mint < 0,6 W bekapcsolt kijelző és Bluetooth kapcsolat esetén, így amikor nem működik a motor minimális áramfelvétellel tartja magát "alvó" állapotban. Ez a jelenlegi áram díjak mellett (emelt ár 240 Ft/kWh) éves szinten maxium 1 261 Ft.
Olyan helyzetekben amikor nem tudjuk ütköztetni a kaput, beépíthető a Ditec ION gyári mágneses végálláskapcsolója.
Ilyenkor a kapumotor a végállásokat veszi referencia pontokként a működéshez.
A Ditec ION4B megkapta azt a tulajdonságot, amelyet ez idáig csak a NEOS+ (CS12M) vezérlések tudtak.
A motor telepíthető olyan helyszínekre, ahol egy nyílásban egymással szemben kettő darab tolókapu vagy úszókapu található.
Ebben az esetben a motorok összekábelezésével egy master-slave kapcsolatot lehet létesíteni, így a két kapumotor szinkronizálható, a két kapuszárny nyitásához.
Ilyenkor célszerű az ION4-hez mágneses végálláskapcsolót szerellni.
A Ditec ION4B kapumotorok sebessége elődjéhez hasonlóan állítható a sebessége.
A motor mozgási sebességének maximuma 30 cm/s, ami azt jelenti, ha lassítás nélkül nyitnánk zárnánk a kaput egy 3 méteres nyílást 10 másodperc alatt tudna bezárni.
A Ditec által tovább fejlesztett ODS funkció, ami segítségével, a motor akadályérzékelése még kifinomultabb.
Bár illik fotocellát felszerelni a kapumotorra, amelyet a szett tartalmaz is, azonban olyan esetekben, amikor a kapu
fizikai akadályba ütközik, automatikusan megáll. Ezzel elkerülve az esetleges baleseteket és károkat.
Fontos kihangsúlyozni, hogy ebben az esetben fizikai ütközés megvalósul, de ennek hatására a motor nyomatékszabályozásra megáll.
A D-ODS segítségével ezeket a küszöbértékeket tudjuk beállítani, finomhangolni, így a téves "riasztások" kiküszöbölhetőek.
A Ditec ION4B kapunyitómotor ideális kertes házak és kisebb társasházak kapuinak az automatikus nyitására.
A motor élettartalma 50 000 - 150 000 ciklusra van tervezve, azonban ez függ a kapu típusától, méreteitől.és használati módjától.
Átlagosan 80 000 ciklust határozunk meg ennél a motornál, ami azt jelenti, hogy egy átlagos méretű kapu esetében, napi 10 nyitás/ zárás ciklus esetén, a megfelelő karbantartás mellett akár 20 évig is működhet a motor.
Mivel a motortípus új ezért ezek az adatok laborteszt alapokon számított értékek, hiszen a jelenlegi tudásunk alapján még nem tudunk a jövőbe utazni, hogy ezt a gyakorlatban is ellenőrizzük.
A Ditec ION4B főbb funkciói bemenetei és kimenetei
Programozható relé kimenetek + LP -, 13 - 30
A Ditec ION4B 2 db programozható relével rendelkezik aminek a segítségével a következő beállításokat lehet elvégezni.
- Jelzőfény (kertvilágítás vezérlés)
- Ektromos zár (13-30 alapbeállítás)
- Elektromos zár + kioldási löket
- BE-KI villogó fény (motor működése esetén aktív) (+ LP - alapbeállítás)
- BE-KI villogó fény LED-hez oszcillátor nélkül (motor működése esetén)
- BE LED-es villogó fény belső oszcillátorral arányos jelzőlámpa a nyitott kapuhoz (akkumulátoros működés jelzése)
- Fix jelzőlámpa a nyitott kapuhoz (automatizálás nincs zárva)
- Automatizálás zárva (aktiválva teljesen zárt kapu esetén)
- Automatizálás nyitva (aktiválva teljesen nyitott kapu esetén)
- Automatizálás mozgásban (használható például folyamatos
- működést igénylő mágnesekhez)
- Automatizálás nyitása
- Automatizálás zárása
- Karbantartási riasztás
- Alacsony akkumulátor töltöttség jelzése
- Kimenet mindig aktív
Lágy indítás és zárás
Programozható nyitási és zárási lassítás, amivel finomíthatjuk a zárásnál és nyitásnál elvégzett lassítási funkciókat.
A Ditec ION4B motorok estén mivel 24V-os motorról van szó, nem rángatják a kaput a lassítás megkezdésénél,
hanem lágyan és finoman csökkenti és növeli a sebességét.
Vészmegállás
Vészstop bemenet, amely megnyomásával a kapu azonnal megáll és mozdulatlan marad.
Fotocella bemenetek
Alapesetben 2 db fotocella bemenettel rendelkezik a motor, amelyek közül a másodlagos stop biztonsági kör
átállítható egy zárás parancsot adó nyomógombra. Az elsődleges biztonsági fotocella zárás irányban aktív.
Gyalogos (részleges nyitás)
Állítható gyalogos bejáró funkció, amely segítségével a kaput csak "résnyire" nyithatjuk ki, így nem szükséges
egy teljes nyitás elvégezni ahhoz, hogy gyalog vagy például motorral, biciklivel betudjunk menni a kapun.
Ezt a méretet alapesetben a kapumotor a teljes nyitás méretéhez igazítja, azonban ezt százalékosan tudjuk változtatni.
Automatikus zárás
Másodperc alapú automatikus záródás. A kapu kinyitását követően a kapunk automatikusan a beállított idő leteltét követően bezár.
Ezt az időt a vezérlésben másodperc és perc alapon állathatjuk be. Az automatikus záródás ideje minden esetben újraindul, ha a biztonsági
kiegészítőn áthaladás történik.
Társasház funkció
Ez egy nagyon hasznos funkció olyan esetekben, amikor a kertkaput többen használjuk.
Ennek beállítása esetén a kapu csak nyitás parancsot fogad, és zárását automatikusan a beállított idő leteltével teszi meg.
Az automatikus záródás ideje minden esetben újraindul, ha a biztonsági kiegészítőn áthaladás történik.
Ezzel elkerülhető az, hogy két kapuhasználó egymásra nyitogatnák vagy zárnák a kaput, amit valljunk be elég bosszantó tud lenni.
Társasházak esetén ez a funkció kötelező!
NIO - hőbiztonsági védelem.
A NIO egy hőbiztonsági védelem, ami figyeli a motor környezeti hőmérsékleti tartományát.
A beállított értékeken belül vagy fűti a motort vagy lekapcsolja, így hidegebb időben (mínuszokban)
a motort elkezdi fűteni.
Fontos tájékoztatás vásárlás előtt!
Nagyon sok megkeresését kaptunk ezzel a motorral kapcsolatosan, bár forgalomba mi még csak most hozzuk, hogy
forgalmazok és kereskedők, a motort olyan módon hirdetik, hogy gyári wifi és Bluetooth kapcsolattal rendelkezik, és ezzel használható is a motor
applikációs funkciói.
Azonban ezek a hirdetések és információk tévesek!
A 2025-ös szabványváltozások végett a Ditec új vezérlést hozott létre, ami az ION esetében az LCU50-es vezérlés.
Előrelátóan (mivel nem fél évre gyárt motort és vezérlést, hanem hosszútávú elérést biztosít) a szabványváltozások mellett okosan előkészítette a motort,
a kornak megfelelően a Bluetooth és WIFI-s kapunyitásra.
A Ditec ION4B valóban beépített Bluetooth-al rendelkezik, azonban a WIFI-s működéshez szükséges egy opcionális Ditec kiegészítő, ami nem más mint a Ditec saját wifi modulja. A Wifi és Bluetooth funkciók használatához szükséges a Ditec saját applikációja, ami JELENLEG MÉG NEM ELÉRHETŐ, így ezek a funkciók még NEM HASZNÁLHATÓAK!
Mi az Electric Gate Kft-nél elsősorban szakemberek és nem kereskedők vagyunk, így fontosnak tartjuk a termékek áttanulmányozását és működésének megértését, előnyeinek és tényleges funkciónak bemutatását, hiszen minden kapu más és más motort igényel, és minden felhasználónak más és más igényei vannak.